Onsdagen den 2 Februari

Längesen jag skrev men det har varit så mycket så jag har inte haft lust. Januari månad ska jag stryka nästa år, allt händer då verkar det som. Vecka 2 var vi uppe i våran stuga i funäsdalen och det var jätteskönt och roligt, vi var 11 personer i båda stugorna och hade varsin kock, vilken mat vi fick hela veckan, jag åt lamm för första gången och det var så gott fast jag smakade det för några år sen i Egypten tror jag att det var men då smakade det ull och den gången räknar jag inte. Varje måndag har jag mitt lilla hjärta här det är en ljuspunkt, vi leker kurragömma, jätten och bygger lego bl. annat. Ja en måndag bakade vi bullar och han var så stolt över sina små bullar. Jag tänker mycket på Max som inte får ha sin mormor längre och mina tankar går till Carins familj och mamma, man kan tycka att dom redan fått sin dos av sorg för hela livet men det finns ingen rättvisa och absolut ingen gud. Det blir en tung begravning nästa vecka. I dag ska jag följa med Sofia upp och lämna prover hoppas verkligen att dom är bra denna gång, förra gången slutade det med att hon hamnade på onkologen. Dom håller på att utreda hur dom ska gå vidare med henne, det är ingen som riktigt vet vad det är och det är jäkligt oroligt tycker jag. Nästa vecka ska vi på möte om Sofias gruppboende, dom har tydligen hittat nåt boende åt henne, jag tvivlar på att det kommer att fungera men vi får se hon måste ju prova i alla fall, sen har vi bara Dennis kvar i huset, börjar bli tomt men han ska gå ut skolan först, han har ett år kvar efter det här året sen får vi nog flytta till nåt mindre om vi inte hittar på nåt annat. Jag ska gå kurs här i vår för GOD MAN, jag är det till Sofia och ska vara det för Dennis men jag har fått förfrågan om jag vill vara det åt fler, kanske vore nåt att ta till när man inte orkar jobba längre, vi får se.  Jobb ja jag har dragit ner på det också, nu har jag bara så att jag vet att jag klarar av det, sen har jag börjat träna och det känns förbaskat bra måste jag säga, har bytt gym till ett bättre där man får mycket hjälp visserligen mycket dyrare men det är det värt. Herregud vad jag har skrivit nu, dags att göra sig i ordning, just ja i går var jag ner och köpte ett hemma bio system med radio, cd,ljudsystem och blue ray eller vad det hette och det var färdigt för 3 D tv också, det var dyrt men jag tänkte att ska jag köpa allt det var för sig så skulle det bli ännu dyrare. Väntar på att en apparat till ska gå sönder här hemma, spisen och ljudsystemet har gått och nu har vi bytt ut dom, tvättmaskinen larvade sig i helgen men sen gick den felfritt, det var nog bara ett skrämskott hehe, vi får väl se vad det blir, det brukar nämligen vara 3 saker samtidigt.

Kommentarer
Postat av: Malin

Max pratar om sin mormor varje dag & frågar när hon kommer hem ifrån sjukhuset. hjärtat brister varje gång. men har förklarat nu att mormor är i himlen & tittar ner på dig. då säger han att han ska krama henne då. hjärtat mitt <3

2011-03-01 @ 15:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0